Як підібрати
штучний кришталик

Інтраокулярні лінзи – біологічно сумісні штучні кришталики, які імплантуються всередину ока замість власного кришталика. Використовуються при хірургічному лікування катаракти, а також з метою рефракційної заміни кришталика.

Вибір штучного кришталика залежить від декількох факторів: побажань пацієнта щодо якості зору (максимально якісний зір на будь-яку відстань, бажання використовувати окуляри тільки для читання або тільки для дальньої відстані), роду діяльності (наприклад водій, пілот літака), наявності супутньої патології ока (астигматизм, глаукома, захворювань сітківки та зорового нерва).

Види інтраокулярних лінз.

1. За жорсткістю:
  • жорсткі – перші покоління лінз, майже не використовуються у наш час, адже операція з використанням їх більш травматична, потребує більшого оперційного розрізу та довшого періоду реабілітації.
  • м’які – сучасні лінзи, оперативне лікування з використанням яких є мінімально травматичним, операція проводиться через мікророзрізи від 1,8 мм до 2,7 мм., повністю безшовно та потребують мінімального реабілітаційного періоду.
  1. За механізмом заломлення світла:
  • сферичні (різна ступінь заломлення в центрі і по периферії) – чітке зображення в центрі, можливе викривлення зображення на периферії.
  • асферичні (однакова ступінь заломлення по всій площі лінзи) – більш чітке зображення, краща передача кольорів та контрастність, якісний зір в центрі і по периферії.
  1. Лінзи з ультрафіолетовим фільтром (як монофокальні, так і мультифокальні):
  • для додаткового захисту сітківки від ультрафіолетових променів, особливо рекомендовані у хворих з супутньою патологією сітківки.
  1. За механізмом корекції зору:
  • монофокальні лінзи – коригують зір на одну відстань (дальню або ближню), імплантуються у пацієнтів з різним видами неускладненої катаракти, а також у пацієнтів з супутньою патологією сітківки, зорового нерва або рогівки.
  • EDOF лінзи – монофокальні лінзи зі збільшеною глибиною фокусу – дозволяють отримати більш якісний зір на середню дистанцію, імплантуються пацієнтам, які мають протипокази до мультифокальних лінз. Цей тип лінз також можна використовувати як у пацієнтів з неускладненою катарактою, так і при супутній патології сітківки та зорового нерву.
  • мультифокальні лінзи  – преміум лінзи, які дозволяють мати якісний зір на будь-якій дистанції, що дозволяє повністю позбавитися окулярів, адже вони імітують роботу власного кришталика.
  1. Лінзи для корекції астигматизму (як монофокальні, так і мультифокальні):
  • торичні лінзи (штучні кришталики з різною заломлюючою силою в різних меридіанах) – дозволяють повністю позбавитися не тільки від катаракти, а також від астигматизму.